onsdag den 26. marts 2014

Lundby Øst for Odense

Lundby du er skudt op omkring en station. Dem der byggede dig ville vel havde mulighed for at, kunne komme hurtigt væk. Eller også var de meget fascineret af larmen, fra forsinkede tog.

Lundby du er for lille til at holde et velfungerende erhvervsliv kørende. Den eneste butik der har holdt ud lige så længe som mig, er dit pizzeria. Det er ikke særligt velsmagende, men utroligt godt hvis man skal havde gang i maven. Både den ene og den anden vej. 

Lundby dog er du for stor til kun at tiltrække landsbytosser. Næh du er lige lidt for nem at komme til og fra. Så der kommer af og til også nogle storbytosser til dig. De har fart på når de kommer. Men de finder hurtigt ud af, at der ikke er så mange steder at skynde sig hen.

Lundby, som sagt er du lidt for nem at komme til og fra, OM DAGEN!!! men efter kl 10 lukker du. Jeg tror ikke at det er med din gode vilje, og togene stopper da heller ikke med at køre. De ignorerer dig bare, nu larmer de forsinkede tog ikke med 30 km/t men med 120 km/t

Men Lundby du er på mange måder som en x kæreste for mig. Selvom jeg aldrig ALDRIG vender tilbage til dig når jeg engang er kommet væk. Så vil jeg ikke glemme alle de fantastiske øjeblikke vi har haft sammen. Uden dig ville jeg ikke kende følelsen af at gå i stå på en knallert fra 1974 og vide der var 10km til nærmeste tankstation. Uden dig ville jeg ikke vide hvor sjovt man kan have det i en gammel grusgrav og uden dig ville jeg ikke kunne bruge ”jeg bliver nødt til at sove hos dig. jeg kan ikke komme hjem” replikken.

Og Lundby husk på det kunne have været meget værre. Mine forældre kunne have bosat sig på Bogø.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar